Høj pibelyd fra motoren, mens bilen Kører
Oftes en rem i motorrummet, der er slidt eller sidder løst.Dunkelyd, når der bremses
Kan betyde en løst i forbindelse med hjul eller bremser. Hjulboltene er ikke spændt helt. Generelle defekter i styretøjet.
Knirkelyde når man bruger viskerne
Kan skyldes at gummiet på vinduesviskerne er blevet tørt og hårdt, og skal skiftes. Men hvis det ikke er tilfældet, kan det være viskerbladets vinkel.
Pibelyde fra bremser
Bremseskive eller bremseklodser kan være nedslidt. Eller der kan sidde noget fast. skrabelyde ved opbremsning, kan betyde bremseklodser er slidt helt ned, og man bør ikke køre videre.
Støj når man drejer
Betyder at der er noget galt med hjulophænget i bilen. Lyder der et dunk fra den ene side, når man drejer, skal man kontrollere drivakslen, koblingspladen og de andre dele i hjulophænget.
Højere motorstøj
Oftes er det et hul i udstødningssystemet, der kan gøre motorstøjen væsentligt højere end normalt.
Bankelyde fra motoren
Det kan betyde, at noget er galt inde i motoren, og uden det rigtige værktøj er det svært at diagnosticere. Kør ikke videre i den, og kontakt os med det samme.
Følgende dele kan være defekte: Styrarme, tandstangen, fjedre, drivaksler, støddæmpere, bærearme eller krængningsstabilisator
Er hjulene er ude af sporing, betyder det at vinklerne på hjulene, afviger anbefalingerne.
Lovkravet for dækmønsteret er minimum 1,6 mm. Dækslid kan hyppigste komme pga. forkert dæktryk over længere tid.